• Добро пожаловать на форум умных покупателей! Присоединяйтесь к нашей уютной компании и участвуйте в обсуждениях – Регистрация

На ebay уже нет продавца нет товара, что делать?

B

Belial

Новичок
Регистрация
24 Фев 2010
Сообщения
28
Баллы
0
Местоположение
СПб
выиграл лот оплатил PayPal, деньги сняли ещё 17 числа. А сегодня от e-bay пришло письмо:

Hello Belial,

We're writing to let you know that the listing for the following item you bid on has been removed:

140408050750 - NEW 8GB TF 8 G B Micro SD Memory Card +Card Reader

We strongly recommend that you do not complete this purchase. Purchases of items listed on eBay but then completed outside of eBay are extremely risky. They are not covered by eBay buyer protection programs and are highly susceptible to fraud.

For more information on offers to buy or sell outside of eBay, please go to:

-- If you've already paid --
If you've already paid for this item but haven't received it, please remember that:
-- You have 45 days after making payment to open a case with the seller on eBay.
-- You'll need to wait at least 3 days after the estimated date of delivery or 7 days after you paid (if no estimated delivery date was given) to open a case.
-- To open a case in eBay, click the "Contact us" link in the upper right corner of the eBay home page. Click the "My item hasn't arrived yet, what do I do?" link, and follow the instructions.
-- If you've already opened a case on eBay, you can go here to check the status:

If you paid by PayPal and the payment hasn't been claimed, you can cancel your PayPal payment by following these steps:
1. Log in to your PayPal account.
2. In the "My Account" section, click the "History" link.
3. Click "Cancel" in the "Order status/Actions" column of the payment you want to cancel.
4. Click "Cancel Payment."
Note: You won't be able to cancel the payment if it's been claimed.

-- If you paid by Western Union or MoneyGram, contact the company directly (Western Union 800-325-6000 or MoneyGram 800-926-9400).
-- If you paid by check, contact your bank to stop payment.
-- If you paid by credit card, contact your credit card company.

Our goal is to keep eBay safe so you can buy confidently. It's rare that something goes wrong with a transaction on eBay. Whenever these events do occur, we try to help as much as possible to resolve the issue.

This is an automated response, so please don't reply to this message. If you still have questions, please click the "Contact us" link at the top of the eBay home page.

Thank you for your understanding.

Sincerely,

eBay Trust & Safety team
H62926

Товар в списке WON отсутствует. Никаких данных по продавцу на ebay нет. Пробовал сделать по вышеуказанной инструкции но колонка "Order status/Actions" уже пуста, видимо потому, что денежки давно ушли.
В PayPal можно узнать, что это
Seller's ID: chendongyu0504
Seller's Email: chendongyu1989@126.com

Не знаю теперь куда писать обращение в ebay или PayPal?. Подскажите кто знает. Спасибо.
 
Attikus

Attikus

Продвинутый
Регистрация
12 Янв 2010
Сообщения
3 378
Баллы
251
Местоположение
Москва
Застрелиться
 
B

Belial

Новичок
Регистрация
24 Фев 2010
Сообщения
28
Баллы
0
Местоположение
СПб
Содержательно. Когда соберётесь сюда писать, лучше сделайте то, что советуете.

А я лучше я сам кого-нить застрелю. Пока кандидат chendongyu0504, мне бы его адресок :crazy:
 
S

SiZE

Начинающий
Регистрация
17 Сен 2009
Сообщения
51
Баллы
9
Местоположение
Пермь
А что-то не понятное написано?

If you paid by PayPal and the payment hasn't been claimed, you can cancel your PayPal payment by following these steps:
1. Log in to your PayPal account.
2. In the "My Account" section, click the "History" link.
3. Click "Cancel" in the "Order status/Actions" column of the payment you want to cancel.
4. Click "Cancel Payment."
Note: You won't be able to cancel the payment if it's been claimed.
 
B

Belial

Новичок
Регистрация
24 Фев 2010
Сообщения
28
Баллы
0
Местоположение
СПб
А что-то не понятное написано?
Видимо вам непонятно. Зачем цепляться к тому о чём я написал? Повторяю для вас персонально
"Пробовал сделать по вышеуказанной инструкции но колонка "Order status/Actions" уже пуста, видимо потому, что денежки давно ушли."
 
Attikus

Attikus

Продвинутый
Регистрация
12 Янв 2010
Сообщения
3 378
Баллы
251
Местоположение
Москва
Вам все ясно написали-деньги отослали-диспут на ПП открывайте и в клайм. Все.
 
B

Belial

Новичок
Регистрация
24 Фев 2010
Сообщения
28
Баллы
0
Местоположение
СПб
Спасибо. Так бы сразу.

Меня смутила эта часть сообщения от ebay:
-- If you've already paid --
If you've already paid for this item but haven't received it, please remember that:
-- You have 45 days after making payment to open a case with the seller on eBay.
-- You'll need to wait at least 3 days after the estimated date of delivery or 7 days after you paid (if no estimated delivery date was given) to open a case.

Т.е. получается, что к ним надо обращаться. А продавца нет, тогда "case with the seller" не открыть. Я где-то здесь читал, что рекомендуют на PayPal, вот и пришлось спрашивать, чтоб не сомневаться.
 
Attikus

Attikus

Продвинутый
Регистрация
12 Янв 2010
Сообщения
3 378
Баллы
251
Местоположение
Москва
Так бы сразу поискали на форуме подобные темы. Обсуждалось 100500 раз
 
B

Belial

Новичок
Регистрация
24 Фев 2010
Сообщения
28
Баллы
0
Местоположение
СПб
Читал темы. Но не встречал с такими "инструкциями" от eBay? в которых куча вариантов что делать, а того, что вы указали нет. Лучше лишний раз спросить, чем лохануться.
Написал короче претензию, жду что ответят.
 
Live

Similar threads




Вверх
Live